12 april 2010

Efter 7 månader och 2 dagar

Ibland vet man vad man behöver göra. Det kommer en uppenbarelse.

Jag åt socker och shoppade i helgen. Semesteruppehåll kan man kalla det. Eller fusk. Jag ska försöka att återuppta sockerstoppet idag. Vi får se hur det går. Shoppingstoppet vet jag inte hur jag ska hantera längre. Det har börjat bli lite av en belastning. Jag har börjat att behöva saker på riktigt och får hitta konstiga lösningar på detta. Typ, maaaammma. Det håller inte.

Att sluta shoppa har dock varit bland det bästa jag har gjort. Min syn på pengar och konsumtion har förändrats helt. Jag har numera stenkoll på min budget och vad jag behöver till skillnad från vad jag vill ha. Men nu är det slut på stopp i mitt liv. Nu lägger jag i högsta växeln. Följ med!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar