13 april 2010

Nemas ekonomiska problemas
























Charlie och Mathias lämnar Lyxfällan. Oh no! Vad ska hända med Sveriges alla lyxlirare? Hela landet kommer att gå i konkurs. Ring 112.

Låt oss hoppas att de lägger ner programmet helt. För C och M är Lyxfällan.

Som tur är har nog de flesta lärt sig hur man
löser ekonomiska problem vid det här laget. Om du inte har det, läs och lär...

Charlie och Mathias fem steg ut ur livet som kreditkortsknullare:

Steg 1. Förödmjukelse. Skäll ut personen ifråga. Om det är du som har problem, ring en vän och be denna skrika på dig tills du vill krypa in i ett hål och dö.

Steg 2: Öka dina inkomster. Sälj allt du äger på blocket eller på loppis. Om du inte har ett jobb, fixa ett. (Låt inte finanskrisen hindra dig, bajstorkare, sexsäljare och politiker behövs alltid till exempel.)Kursiv
Steg 3: Fixa lånen. Gå till alla banker du kan tänka dig och be att få baka in alla dina smålån i ett. Om du blir nekad ring resp. lånegivare, förklara din situation och be att få sänkt ränta och kom på en avbetalningsplan.

Steg 4: Snåla. Lev på existensminimum tills lånen är betalda.


Steg 5: Använd förnuftet. Handla bara för pengar du har, din jävla idiot.

3 kommentarer:

  1. Jag känner nästan att punkt fem var ett direkt hån mot mina sylvassa nya klackar som jag för övrigt placerar på min höga byrå. ;-)
    Typ som ett altare. Välkommen hem till mig om du känner för att be!

    Puss från kreditkortet med två ben

    SvaraRadera