8 april 2010

I feel spring

Gick till affären utan jacka för första gången i år. Det finns ingen bättre känsla. Jag sprudlar inombords. Det är vår, den kom faktiskt. Jag går omkring inne i affären och myser i min lila GAP-tröja. Tittar lite extra på varor jag inte behöver. Jaha, kostar ekologiska majskex så mycket. Hrm... Behöver jag bananer? Kanske ska jag köpa pistagenötter? 36 kronor påsen! Är det sant? För en pyttepåse? Don't think sooo...

Jag går förbi kakorna, godiset, glassen och är såååå glad och stolt över att jag inte vill köpa dem. Jag vill lämna dem där i affären, där de hör hemma.

Jag betalar mina fina sockerfria varor och sätter på mig mina Ray Bans. Den knastrar under mina fötter när jag promenerar tillbaka hem och där står dörren till trappuppgången öppen. Och varför skulle den inte det? Det är ju varmt. Det är vår. Det är himmelriket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar