9 september 2009

Sakerna som döljer inköpen

Jag känner ett stort behov av att inte bara sluta köpa saker utan att även göra mig av med de onödiga saker jag har. Och jag har tyvärr rätt många sådana. Det första jag har gjort som en del av mitt nya shoppingfria liv är alltså att sälja grejer. Det är dags att stå på loppis. I de tiotal kassar som just nu fyller min lilla etta finns böcker, dvd:er, kläder, köksmaskiner, prydnadssaker, lampor och annat krafs. Nu ska allt bort.

Jag la ut möbler och en dvd-spelare på blocket och de försvann med en gång. Ju mer jag gör mig av med desto mer inser jag hur mycket jag verkligen har, och hur det har tyngt mig, hållit fast mig, och speciellt dolt alla de saker jag varje dag ökar till samlingen. För om jag har 100 dvd:er, vad märks det om jag köper några till?

1 kommentar: