10 september 2009

Lyxfällan

Hur kan hon ha låtit det gå så långt? Jag slutar i alla fall i tid. Innan jag börjar om igen.

Jag tittar på Lyxfällan.

Jag inser förstås att det inte är så stor skillnad mellan mig och henne och alla andra. Vi är fast i en prylfixerad värld där datorer och tv har ersatt mänskliga relationer. Vi lever i ett samhälle där alla har eller vill ha platt-tv, ny bil vart femte år, nyrenoverad lägenhet, dyra kläder, utlandssemestrar, mobiltelefoner och laptops. Det är ju meningen att man ska ha allt man vill ha. Alla har råd med det. Alla har råd. Med allt. Alla. Förutom de stackars jävlarna i Lyxfällan.

1 kommentar:

  1. Du är så duktig gumman som säljer av dina saker! Stolt över dig! Skrev precis i min blogg att torsdagskvällarna på TV3 är riktigt upplyftande. 20.00 "Du är vad du äter", 21.00 "Lyxfällan", 22.00 "Grannfejden". Är det inte härligt så säg vad folk kan gotta sig i andras olycka... Stor kram!

    SvaraRadera