21 september 2009

Kredikort is the devil

Jag åkte på en långsemester till USA i november förra året. Valyra, highway one och jag med ett kreditkort. Jag införskaffade nämligen mitt första kreditkort inför denna resan, eftersom jag fått tipset att det är bra att ha i fall ens vanliga bankkort inte fungerar utomlands eller nåt annat strul.

Jag tog det säkra före det osäkra, trodde jag, och införskaffade ett. Problemet är att jag inte bara använde det under resan utan typ varje månad sedan dess.

Det är så bekvämt, så tryggt. Man har alltid lite extra i fall det är tajt i slutet av månaden. Jag har tänkt många gånger att jag ska klippa det, men får då lite panik. Men tänk om... om... eller om...

Jag har låtit djävulen in i mitt liv och vet inte hur jag ska få bort honom.

1 kommentar:

  1. Dags att ändra namn på bloggen kanske...:-)

    Hoppas att allt är bra!

    hälsar
    Ingegerd

    SvaraRadera