23 september 2009

9+16=ensamhet

9 böcker. Har jag lånat hittills. Jag har varit shoppingfri i 16 dagar och plockat hem 9 böcker från biblioteket. Visserligen vill jag läsa dem, men jag kan inte hjälpa att tänka att det är abstinens.

När jag går omkring på bibblan och tittar på böckerna vill jag läsa dem alla, ta med dem hem, som om de vore vilsna kattungar. Jag kan inte låta bli. Men varför?

Good old fashioned samlarinstinkt kanske? Eller för att prylar ger trygghet, status, identitet och till och med sällskap.

Jag lever i ett fucked up samhälle, vars värderingar och människor är lika fucked up. Jag är fucked up. Jag vill inte vara fucked up. Hur tar jag mig härifrån?

1 kommentar:

  1. Heej!

    Har du slutat shoppa och börjat skriva blogg!! Najs, jag kommer följa den! Jag har ju också återupptäckt bibblan och vet du vad det bästa är? De lånar ju ut filmer också, det är kanon! Jag brukar beställa mina böcker och filmer i förhand så är de framplockade och klara när man kommer dit för att hämta, mycket smidigt! För övrigt finns det möjlighet att min mamma kanske kan få med sig dina stolar i oktober! :)

    SvaraRadera