17 september 2009

Generositet is the shit

Jag tycker alltid att det är lite pinsamt när man har varit ute och ätit med kompisar och så kommer notan och så ska man börja räkna, och dela och betala med massa olika kreditkort. Åh, vad jag önskar att jag hade mer pengar så jag kunde ta hela notan varje gång!

Det är mycket svårt att ångra de pengar man spenderar på andra människor. Förutom om man är en snål jävel det vill säga. Ni vet vilka ni är. Ni som lånar ut er mobil till en vän och sedan ber om pengar (!) för samtalet. Jag snackar alltså inte sparsamhet, utan sjuklig snålhet. Det finns en stor skillnad.

Nä, generositet is the shit. Inte bara med pengar, utan det är så fantastiskt med personer som bjuder på sig själva, utan begränsningar. De som inte gör det kommer att leva fattiga liv, och då menar jag inte utan pengar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar