19 september 2009

Rensa i röran

Jag hjälpte två kompisar att flytta idag. Oh my god, vad mycket stuff de hade. Och jag var inte diskret utan jag sa det igen och igen. Det är dags att ta hälften och åka till tippen. Det positiva är att jag blev ännu mer inspirerad att sluta köpa och rensa ut grejer. Jag ska gå igenom alla mina saker igen. Att ha för mycket prylar är deprimerande, tungt och rörigt.

Jag rekommenderade en bok till mina vänner, Rensa i röran av Karen Kingston. Enligt henne finns det tre typer av röra:
+ Saker som du inte älskar eller inte använder
+ Saker som är misskötta eller oorganiserade
+ För många saker på alltför liten yta
+ Allting som är oavslutat

Jag uppmanar alla att rensa i sin röra. Ni kommer att må bättre. Och det blir lättare att flytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar