26 juli 2010

De fyra färgerna

Det här är min Maki, katten med det gröna halsbandet. Han är väääldigt livlig, leker jämt och springer som en galning. När man busar med honom biter han så det gör lite ont. Maki älskar att äta. Han är först att komma när mamma ropar.

Den rosa katten är snällast och lugnast. Hon leker gärna med mig men biter väldigt försiktigt. Hon och Maki är de största matälskarna. När hon blir stor kommer hon att bo med den röda katten hos ett par blonda tvillingsystrar.

Den röda katten är vild och galen men snäll. Hon är smal och liten. Hon är alltid nyfiken och väldigt fäst vid sin mamma och vill gärna ha hennes uppmärksamhet så ofta som möjligt.

Den blåa katten heter Michael Jackson och är jättesocial och så go´. Hon är minst av alla, men tuff och lekglad. Hon gillar att gosa och slickar gärna på ens hand. På nätterna är det hon som väcker mig genom att springa på mitt täcke.

Det är så coolt att de redan har olika personligheter tycker jag.

Jag vet att det blir lite mycket katter så här kommer en kompensationsbild. I morse utanför Clas Ohlson 09:58. Tänk att folk står utanför och väntar! Tänk att jag gör det! Det är nog dags för solen att komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar