31 juli 2010

Bröllopsförberedelser

Ringde den blivande Mrs T för att kolla läget dagen före bröllopet.

Halsont, skrapade naglar och tappade pärlor skapade lite oro. Och tankar på allt som kan gå fel imorgon.

Men som tur är har Fredrika världens mest organiserade brudtärna, som lovar att släcka eventuella bränder.

Som alla nu förstod så är det inte jag. Nej, imorgon är det Klara som är the shit. Eller i alla fall hon som tar hand om all skit.

Jag hade tänkt raka benen inför bröllopet men min rakhyvel försvann på Gotland så jag begav mig ner i källaren för att leta reda på en ny. Lite konstigt att leta i källaren kanske, men jag har lite grejer där som jag använder ibland.

Ja, eller rätt mycket grejer.





















Detta blir en utmaning.


Om jag inte hittar den blir det håriga ben imorgon. Som om någon bryr sig. Ingen kommer att titta på mig. Eller mina ben.

Tankarna virrar. Var är den? Jag vill inte vara hårig i kyrkan.

Jakten fortsätter i lägenheten.

Jag börjar känna mig svag och törstig.

Hittar ett lokalt vattenhål där jag släcker törsten.

Vatten löser allt. Strax efteråt hittar jag den i en påse i städgarderoben. Lyckan är total.

Sen, lite näring...

...medan jag letar festfrisyrer för kort hår på nätet...

Fort. följer...

1 kommentar:

  1. AH! Jag har inte bestämt frisyr! Eller skor! Eller, ah! Både Carro och jag har ångest. AH!

    /MLI

    PS. Du är väldigt snygg i diademet, good buy :)

    SvaraRadera