15 september 2010

När matte behöver vila

Det är krävande att ha en kattunge. Vi har inte lika mycket energi. Jag orkar inte busa med dammvippan så länge som Maki vill. Så att ha bra leksaker till honom är essentiellt. Häromdagen fick han en liten kastanj och det var en omedelbar succé. Vet inte om det var doften, formen eller det faktum att den faktiskt studsar men Maki lekte och lekte. Och lekte. Tills han tappade bort den. Då kom han och satte sig på bordet framför mig och jamade ynkligt. Som att jag hade makten att få fram den. Jag letade lite medan han sprang bredvid och ville så gärna att jag skulle hitta den. Jag hittade ingen kastanj. Men jag hade självklart en lösning. I dag plockade jag en hel hög kastanjer. Så när en försvinner kastar jag en ny på golvet. Så kan matte vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar