15 september 2010

Min fula signatur

Min skrivstil har alltid varit riktigt ful. Fröken klagade alltid på att den lutade åt fel håll, dvs åt vänster, vilket är konstigt eftersom jag är högerhänt. Så jag lägger numera alltid pappret snett, så det ska luta rätt. Men min signatur suger fortfarande. Den är alltid sne åt olika håll, aldrig snygg och ser aldrig likadan ut. Vilket ju är grejen med en signatur. När pressen är stor, som när man ska skriva på ett kontrakt eller signera för körkort blir det alltid ännu fulare. På mitt första körkort ser det ut som om en 10-åring har skrivit sitt namn. Det är ju pinsamt. Jag hatar att skriva på kvitton, för jag tänker alltid att kassörskan ser min extremt dåliga signatur och ja... vem vet vad som kan hända då? Jag kanske inte får handla där längre. Men det är nog dags att släppa det. Och gå vidare till att oroa sig över något annat.

2 kommentarer:

  1. Caroline Söderqvist15 september 2010 kl. 22:54

    Haha, då är vi två..;) Jag har precis samma problem.. Å vet du vad det värsta är?! Jag måste förnya mitt körkort nu, alltså skriva under det.. Jag drar ut på det så länge det bara går..;) Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Haha oki, MEN jag kommer ihåg din handstil, just för att den är sååååå jävla perfekt. Men det kanske är annorlunda när du ska signera något?;) Kram

    SvaraRadera