22 maj 2010

I en tavla

Ni kanske inte visste det men Monets trädgård ligger här i Bromma. Syrran och jag gick dit idag för att njuta av den obeskrivliga hettan.






















Ulrika lapade glatt i sig sol.




Jag körde med solskyddsfaktor 30 och paraply.



Jag tror att syrran tyckte att min solfobi var underhållande.
























Runt oss jobbade folk i sina miniträdgårdar. Jag förstår inte det där med kolonilotter. Det som är jobbigt med att äga hus är ju att ta hand om trädgården.


Men här har vi folk som bor i lägenhet, som skaffar en trädgård vid sidan om. De vill betala för att rensa ogräs i 25-gradig värme!


Sen blev syrran lite avis och ville låna mitt paraply.




Här kan ni se oss mumsa asgoda jordgubbar.


























Ser ni en naken brud i mina glasögon?





Fick en röd blaffa i pannan av att äta jordgubbar.







Observera att mitt huvud är dubbelt så stort som Ulrikas.





I Bromma firar vi vårt kvarter varje dag...




Bara för att det är så vackert.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar