20 maj 2010

Första halvan av dagen

Min torsdag började på arbetsförmedlingen kultur. Fun stuff.

Hissen där är inte kul. En gubbe var tvungen att trycka på dörren utifrån så att den skulle gå igång. Jag fick honom och lova att bryta ut mig om jag skulle fastna.






















En grej med mig är att om jag fastnar för en låt så lyssnar jag bara på den, hela tiden.
Det går så långt att jag sedan hör den hela tiden, oavsett om den är på eller inte. Jag kan stå i duschen och plötsligt kommer tonerna. Ett ögonblick kan jag tänka, vem satte på den?, och inser sedan att den spelar i mitt huvud.





Just nu är det Kiss from a rose med Seal som gäller.






Jag behövde uppmuntran efter ams, så jag gick till Beyond Retro och provade roliga klänningar. Det stället har så mycket färgglada kläder och luktar lixom gammalt väntrum.
Ja, just den biten är lite äcklig men...






















Man kan titta i timmar och hitta unika fynd.























Och även om man inte har pengar, är det ett nöje att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar