13 maj 2010

Dagens i-landsproblem




Jag saknar mitt shoppingfria liv. Det var så mycket enklare. Ska jag köpa denna? Behöver jag den eller vill jag bara ha den? Oavsett vad svaren var, så fick jag inte köpa. Ingen beslutsångest, no regrets.


Min lägenhet är egentligen perfekt, jag behöver inga mer prylar och pinaler. Garderoben kanske inte är perfekt, men den är lagom full.

Självklart behöver jag inte köpa bara för att jag får, men det är så lockande. Särskilt när det är billigt. Men billigt betyder ju inte bra, det ska gudarna veta. Oden, Freja och de där andra...
Hoppas ni läser detta och börjar fundera på en omstrukturering av vårt samhälles värderingar.

Varför är det så lockande att åka ner på stan när man är uttråkad?
Jo, man blir ju så härligt hög av shopping. #varningsklockor#

Jag är
såååå uttråkad idag. Men istället för att köpa saker ska jag göra det jag brukade göra under mitt shoppingstopp - gå och simma. Fan va jag är duktig.

1 kommentar:

  1. Det där kallar jag hundögon! Det är de du ska plocka fram när du behöver låna pengar ;)

    SvaraRadera