30 mars 2010

Min kropp är mitt tempel

Mitt i mitt arbetslösa shoppingstopp har jag och en vän bestämt oss för att ha en helt sockerfri månad. Jag har övat lite redan och jag säger det nu: Jag kommer att avlida. Va fan har vi gett oss in på? Jag har gått och blivit masochist på riktigt. Snart finns det inga njutningar kvar i livet. Min vän menar att inte ens popcorn är tillåtet. Jag tycker inte det är socker, men hon menar att inga snacks är tillåtna. Ja, ni hör, jag kommer att dö.

Ändå gör vi det ju i något desperat försök att ta hand om våra kroppar. För vi tar ju hand om så mycket annat, vår ekonomi, våra hem, ...våra naglar ...våra ägodelar etc etc. Men ibland behandlar man sin kropp som en avfallskvarn.

Tillfälligt avbrott: Tittar på Ellen, Bradley Cooper gästar. Vad exakt är det som får män att tro att det är okej att sitta nedsjunkna i en fåtölj men benen brett isär och skrevet i ens ansikte. Du är i tv, för i helvete. Skärp dig!

Ja, avfallskvarn alltså. Under min sockerfria månad gäller det att hålla huvudet kallt. Inte tänka på att jag inte får. Och om jag blir grinig får jag tänka att min kropp är mitt tempel, eller varför inte min säng? Jag skulle aldrig hälla cola och kladda choklad i min säng. Så varför ska min kropp stå ut med den skiten?

4 kommentarer:

  1. Fast popcorn måste ju ändå vara okej, är det totalförbud går det ofta åt helvete :/

    /MLI

    SvaraRadera
  2. Ja du låter som en utmaning! Lycka till och du får gärna ge mig lite tips sedan på hur du lyckades! Själv nöjer jag mig med att jag åt sallad i går och tog en springtur:)Höres /Magda

    SvaraRadera
  3. Alltså popcorn måste ju vara tillåtet..? Man kan ju inte snuva kroppen på allt gott, man måste ju ta hand om den ;) Dessutom, personer helt utan laster är perfekta men hur intressanta är de? :)

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Låter jobbigt med helt snacksfritt, så hård är inte jag mot mig själv. Men fixar jag att vara sockerfri i två månader (okej lite födelsedags fusk o en vecka som blev lite väl söt) så klarar du det här galant. Början är värst men det är då man är som strängats mot sig. Så mitt råd är att vara hård!

    SvaraRadera