9 mars 2010

Vårnyheter


Det är vackert, töande väder ute. Men när jag ska gå till tvättstugen ett hus bort drar jag fortfarande på mig mina vinterstövlar och åker isbana dit. Åh, vad jag längtar efter asfalt och gräsmatta. Och kunna gå till tvättstugan i mina fina träskor och känna solen och värmen. Och i en perfekt värld med en helt ny färgglad garderob i min IKEA-kasse.

Men jag är faktiskt ägare till två nya klädesplagg. Hur har det gått till undrar ni. Har jag fuskat? Näää. Min kära mamma har sytt (!) en klänning till mig. Hon hittade viskos-tyg i en jättefin lila nyans. Känns härligt att sätta på sig något nytt. Det var ju trots allt 6 månader sedan. Mamma har även köpt ett par jeans till mig som en tidig födelsedagspresent. Vad skulle jag göra utan henne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar