16 mars 2010

Idag är en bra dag

Igår när jag gick och släckte mina många lampor innan jag skulle gå och lägga mig fick jag en tanke. Någonstans därute finns det en person som anser att mitt liv är ett drömliv. Som önskar att de bodde i min fina, mysiga och färgglada lägenhet i en av världens bästa städer. Och längtar efter mina vänner, min humor, min frihet och mina fantastiska livsmöjligheter.

Ibland är det så klart och tydligt hur bra man har det. Känslan lixsom bubblar i kroppen att idag är en bra dag i livet. Jag vet inte varför, men vill inte ifrågasätta det heller.

All oro, rädsla och ovisshet spelar ingen roll idag. Hur kan jag hålla kvar vid den här känslan? Det är svårt. Trots att jag vet att det alltid ordnar sig. Det har det åtminstone gjort hittills.

Jag har en vän som just nu tycker det är väldigt svårt att må bra, på grund av yttre omständigheter hon gör allt för att försöka ändra på. Till henne vill jag säga. Ja, livet är ett helvete. Men det kommer stunder när man inte kommer ihåg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar