11 oktober 2009

Vuxna människor

Att inte spendera pengar har fått mig mycket intresserad av att höra hur andra människor spenderar sina pengar. Så jag har frågat hur mina vänner budgeterar. Hur tänker de kring pengar? Har de en plan eller improviserar de? Svaren blev imponerande och skrämmande, fyllda med sparkonton, pensionspengar och specifika mål.

Nu vet jag vad ni tänker, men mina vänner är i övrigt normala, lite slarviga, inte perfekta varelser. (Men så klart underbara!) Så hur kommer det sig att de har en sån jävla koll på sin ekonomi? Är de trygghetsnarkomaner? Har de upplevt något ekonomiskt barndomstrauma? Eller har de överdoserat på Lyxfällan?

Hur som helst, jag är imponerad. Ni är mina förebilder, ni snåla, tråkiga vuxna människor. Snart är jag en av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar