2 oktober 2009

I natt jag drömde

Jag drömmar sällan mardrömmar. Men när jag gör det handlar det ofta om pengar. I natt drömde jag att jag tappade mitt kreditkort. Någon hann spendera 30 000 kronor innan jag spärrade det. Konstigt eftersom jag har 20 000 kronors gräns på det.

Det var ingen rolig dröm. Och jag förstår inte varför jag hade den. Jag har inga skulder. Jag har pengar till allt nödvändigt. På sätt och vis är jag rik. Jag är rik.

Mitt mål med mitt shoppingfria år är att aldrig någonsin ha ångest över pengar. För pengar är ju något positivt. Jag har pengar. Jag har vad jag behöver. Jag kan spara mycket pengar om jag bara vill.

Och jag har lagt undan mitt kredidkort på ett säkert ställe. Inte infryst i is som en kompis föreslog. Jag har lite självkontroll. Så nu blir det inget mer köpande på kredit. Det känns jävligt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar