30 oktober 2009

Hjälp!

Ibland får jag frågan hur det går med shoppingförbudet, om det är svårt att inte handla. Svaret är ett rungande: NEJ!

Det är så lätt att det är skrattretande. Om jag vetat det skulle jag slutat för länge sedan.

När jag startade bloggen trodde jag att den skulle bli full med gnäll om hur jobbigt det var och att jag behövde en massa saker.

Ett problem är dock att jag kan inte göra saker halvdant. Antingen köper jag vad jag vill tills pengarna tar slut eller så köper jag ingenting alls, som nu, och sparar, sparar, sparar. Men jag har aldrig mått sämre över min ekonomi. Jag drömmer mardrömmar om pengar, kollar min budget hela tiden och går ut på mina bankkonton varje dag. Frågan är, hur har man kontroll över ekonomin utan att den tar kontroll över en själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar