28 oktober 2009

Köp, köp, köp

Åhhhh, jag är så trött på all konsumtion. Överallt, hela tiden. Alla affärer. Usch. Alla bloggar. Usch. Kan alla bloggare vara snälla och sluta lista saker man kan köpa. Har ni inget annat att säga? Ni tjänar väl pengar på det förstås. Pinsamt.

Och snart är det jul. Och alla drar ut på stan och handlar, handlar, handlar... tills de är skuldsatta. Och de flesta tror inte ens på Jesus. Just det, julen handlar egentligen om religion, Gud och annan smörja. Och inte om vår egen girighet. Jag föreslår att alla som inte är kristna slutar att fira jul.

Som om det inte vore nog är det sedan dags för mellandagsrea. Folk som slåss över fula tröjor ingen ville ha till fullpris, men som nu alla kan tänka sig bära hem, för det är ju billigt.

Men jag antar att jag just idag borde vara tacksam över andra människors shoppingmani. Jag har precis lagt ut grejer på blocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar