16 oktober 2009

En riktig bank

Jag ska äntligen stå på loppis i helgen och bli av med alla mina utrensade grejer, och förhoppningsvis tjäna en massa stålar, som sedan ska sättas in på mina sparkonton. Look at me grow.

Och ska man stå på loppis behöver man en massa växel. Så jag gick till den enda bank som finns här i Tullinge för att växla. Men dörren var låst. Man var tvungen att ringa på för att komma igenom två låsta dörrar.

På skyltarna inne i lokalen står det Handelsbanken - en riktig bank. Där inne sitter tysta människor bakom höga skrivbord och jag undrar var sjutton man gör sina bankärenden. Var är servicedisken?Jag frågar en man om det är möjligt att växla pengar på denna bank. Han svarar: Ja, det beror på hur mycket det är och om du är kund här.

Det är jag inte, men jag fick gå till en av hans kollegor och växla i alla fall. Det är pinsamt. Jag vill nästan be om ursäkt för att jag trodde att man kunde växla pengar på en bank.

På vägen ut har jag svårt att få upp de två låsta dörrarna innan friheten ute i regnet får mig att andas igen.

En riktig bank my ass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar