5 oktober 2009

Rikedom är en känsla

I dag känner jag mig rik. Jag vaknade med solen i ansiktet och trodde för ett ögonblick att det fortfarande var sommar. Jag missade ju sommaren i år eftersom jag jobbade. Jag önskar att jag kan jobba tillräckligt mycket i vinter och i vår så att jag kan ta ledigt minst en månad sommaren 2010. Och det kommer jag att lyckas med så länge jag kan hålla fast vid att inte shoppa och fixa ett jobb.

Men det är på väg... det känner jag. Innan året är slut kommer jag ha ett jobb. Och tills dess kommer jag att njuta av mina rikedomar. Jag kan sova hur länge som helst, ta promenader när jag vill, läsa när jag vill. Jag kan göra precis vad jag vill hela tiden...

I dag tror jag att jag ska baka bullar. Och känna mig rik. Och klappa mig själv på axeln och säga: Duktigt jobbat, Maria. Du har inte shoppat på en hel månad. Nu är det bara elva kvar. Och vet ni vad? Det känns inte länge alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar