17 november 2009

Livet på gränsen

Jag har minimerat mina utgifter till bristningsgränsen, men budgeten går ändå inte ihop. Det är dags att ta tag i matpengarna. Det är min svaghet. Jag hatar att tänka på pengar när det gäller mat och förbrukningsvaror. Men måste man, måste man.

Så jag har planerat att från och med nu måste jag köpa saker som toalettpapper, tvättmedel och basvaror så billigt som det bara går. Det betyder alltså att inte köpa dessa här i Tullinge.

Sköljmedel, hushållspapper och lågenergilampor är numera lyxvaror som jag skippar.

Cola ska inhandlas i storförpackning eller till och med i fejkat format på Lidl - usch hemska tanke. Och godis ska inhandlas i minsta möjliga mängd.

Grönsaker med kort livstid är uteslutade, nu gäller kål i olika former. Och knäckebröd varje morgon och kanske kväll.

Tyvärr får jag även skippa ekologiska varor tills jag får jobb. Och inge mer mat ute med vänner. Sorry guys!

Det är inte kul att hålla en så sträng budget, men det känns ändå rätt bra.

3 kommentarer:

  1. Helt rätt gumman! Om du håller så en månad till tills du flyttat kan du åka tillsammans med mig och Mr T och storhandla en gång i månaden sen. Klart vi inte ska äta ute! Passar mig ypperligt! Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat baka surdegsbröd, det är sååå gott och nästan gratis. Tjoa bara till så kan jag ta med lite surdegsgrund hem till jul till dig! (så slipper du odla den från scratch)

    SvaraRadera
  3. Way to go! Sköljmedel är helt meningslöst, det har jag skippat i flera år och knappt märkt ngn skillnad. Jag tror att det är humbug. Hushållspapper finns i Euroshopper-märket som kostar nästan ingenting.

    SvaraRadera