15 november 2009

God morgon

Är hemkommen efter att ha hälsat på föräldrarna. Vanligtvis när jag gör det brukar jag och mamma springa på loppisar. Men det har vi slutat med. Vi har ju båda rätt mycket prylar. Och min plånbok förblir stängd.

Vad har vi gjort i stället då? Jo, vi har tagit promenader, spelat kort och lagat mat. Jag har för första gången lagat farmors goda oxroulader med chili. Och det blev inte helt tokigt. Det tog bara 28 år och ett shoppingförbud för att jag skulle få ändan ur vagnen och lära mig ett av hennes delikata recept. Såsen is to die for...

I morgon ska jag träffa min nya vän A, en väldigt trevlig, rolig och fördomsfri brud. Vi är båda arbetslösa och har påbörjat en ny ritual. Morgonpromenader med en massa snack och pepp. Så kommer man upp och igång på morgonen, med lite skratt, helt gratis.

1 kommentar: