28 november 2009

Ge det tid

Snart har det gått tre månader sedan jag slutade att shoppa. Fan va jag är bra. Jag visste att det skulle sätta pengar och spenderande i ett nytt perspektiv, men jag trodde inte att jag skulle förändra mitt tänkande så mycket. Man omvärderar hela sitt liv, vad man faktiskt behöver och vill spendera sina pengar på. Det är ju faktiskt viktigt. Att spontanshoppa billigt skit är ju inte bra någonstans. Slöseri är deprimerande. Och resor är värt att lägga pengar på.

Jag har dock kommit på mig själv att vid ett flertal tillfällen säga till mig själv, oki om du hittar någonting du verkligen vill ha, kan du göra ett undantag. Som tur är har jag inte gjort det. För i slutändan inser jag att behovet försvinner bara man ger det lite tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar