8 februari 2010

Min dag

Har levt utan diskställ ganska länge nu. Det är lite halvjobbigt. Tyvärr är diskställ konstigt nog dyra. Men idag var jag inne på Emmaus second hand och strosade, med inga planer på att köpa något såklart, och så hittade jag ett ljusblått diskställ för 40 kronor. Sålt!

Jag har även funderat på huruvida min framtid är i journalistbranschen eller inte. Jag vet inte vad jag trodde men den är full av yta, otrevliga människor och nonchalans. Jag passar inte in.

Efter att ha pluggat på högskolan i 6 år har jag varken lån eller lust kvar att fortsätta plugga. Och det är inte lätt att få jobb någonstans idag. Jag är vilsen och lite rädd och känner mig ensam. Önskar att jag kunde ramla in på något spår och få en chans. Bara en chans. Jag vet ju att jag är kapabel till mycket.

"Jag tycker att alla människor som väljer att gå upp varje morgon är hjältar ". /Petra Mede i dagens City.

Jag håller med. För ibland är det verkligen svårt att motivera att gå upp och välja att leva. Men när man då gör det ändå är man en hjälte.

1 kommentar:

  1. Du är absolut en hjältinna, och framför allt en förebild för många gumman! Jag tror på dig! Finns här! Kramar

    SvaraRadera