31 januari 2010

Vårmode

Jag har tittat för mycket på What not to wear och känner att hela min garderob borde skrotas. Och jag är väldigt trött på allt svart. Sååå deppigt och mörkt. Det kommer att bli jobbigt att stå emot alla ljusa vårkläder som snart fyller Stockholms affärer.

Min kära mamma som är mycket duktig på att sy, ska dock göra en klänning till mig! :) Men först måste vi hitta tyg, vilket inte är lätt. Eftersom det i dag är billigare att köpa en klänning gjord av barnarbetare i Indien, än att göra en själv har efterfrågan på bra tyger försvunnit. Det är väldigt sorgligt, och typiskt för en tid där konsumtion är viktigare än människor.

Men det måste ju vända någon gång, och home made slår allt. Framförallt blir det unikt. Om man kan hitta tyg det vill säga. Vi tittade till och med på kläder på rean för att se om det fanns något plagg att slakta. Lyckades inte.

Någon som känner till en bra butik i Stockholm som säljer modetyger?

1 kommentar:

  1. Nej babe, har haft samma problem. Supersvårt att hitta fina tyger. Kram!

    SvaraRadera