1 januari 2011

Marias årskrönika

Jag är dålig på att komma ihåg när saker händer men låt oss säga att året börjar här. Jag säger hej då till mitt hår. Det var väldigt odramatiskt. Jag var trött på det. Livet är för kort för att se likadan ut hela tiden.
Och mycket hår var det som skulle bort. Frisören höll på i två timmar med saxen.
Happy happy short haired girl.

Så blev det en resa för mig, Em och Freddie till Malmö för att hälsa på gravida Carro.

Jag, Carro och Dodo.
Så en dag fick vi ett mess med denna lilla pojk, Dorian.
Jag firade min sista födelsedag med en tvåa i början.
Anna klackade om sina barn.
Sommaren tillbringade jag på Gotland.
Mest under ett parasoll.
Där jag träffade Maki och hans systrar för första gången.
Hur kunde jag inte ta med honom hem?
En liten plutt var han då.
De växer upp för fort.
Vi campade på stranden.
Eldpojken och Felicia lärde mig lite japanska och jag blev sugen på att ta en kvällskurs. Är fortfarande sugen...
Hela familjen kom och hälsade på och mamma till och med badade i havet.

Anders kom ut ur garderoben i Alexandras tröja.


Kattungarna sov gärna i våra skor.
Och var även vakna i våra skor.
Anna hälsa på ön.
Edvin och hans polers blev tonåringar.
Jag blev stucken av en jordgeting på Tofta. AAAAAAjjjj. Isblocket var dock en bra hjälp mot smärtan.
Jag slipade golv med Anders i Vänge.
Den här dagen var jag väldigt glad minns jag. Och jag var så glad att jag var glad. Jag och Agnes äter mat på Ringduvan, asgott!!!
Agnes och jag var som vanligt...

...som vanligt.
Jag löptränade för första gången i livet. Jag och Kristina sprang 2 kilometer, men vi kunde lika gärna ha bestigit Mount Everest.
Jag lyckades fortsätta ensam i Bromma, men allt har sitt slut...
Anna D och Anna T hälsade på och vi åkte till Drottningholm.
Jag konstaterade att det skulle bli ett trevligt nytt bostadsområde.
Sommarregn gånger massor.
I loved it!
Eftersom jag var arbetslös stora delar av året hade jag mycket tid över. Mycket tid. Så jag färgade ögonbrynen....
...tvättade...
...slängde sopor...
...väntade utanför omklädningsrum...
...på la räkmacka...
...jag roade mig själv...
...la en chokladmask...
...den var inte god...
Jag träffade Dorian för första gången!
Fixa möhippa till Freddie.
Babe!!!
På väg till Fredrikas och Thomas bröllop.
The couple in love.
Vi var glada.
Så flyttade ju Maki från Gotland till mig i Bromma.
Vi hade hur kul som helst.
Pokerkväll hos familjen Wendel.
Bite it bitches! And bit them we did.
Maki hamnade snart i trassel.
Men matte hjälpte honom ur det.
Anna lagade värsta goda pastan till mig, som sedan blev en vanlig matlåda på Metro.
Emelie gjorde en make over på mig.
Räkmackan flyttade till Gärdet och bjöd på inflyttningsfest.
Astrid hade tröja ovanpå jackan.
Fredrika blev gravid.
 Jag flyttade från Bromma.
Till Västerås för att åter igen jobba på VLT!!!:)
Snöstormarna kom men gick aldrig.
Tydligen behöver jag glajjer.
Anna J och Anna D kom till Västerås.
Jag drack många cola. MÅNGA... Så jag gick över till cola zero istället. Bra lösning va?;)

Jag köpte en iPhone 4, och med den kan man göra många roliga grejer.


Jul hos familjen Björkman.
Jag sålde min halvmeter höga gipsflicka för 800 kronor!:)

Och köpte en systemkamera. Det här är inte kameran, men bilden är tagen med kameran.
Aruba ska plåtas med stil nämligen.
Happy new year!

2 kommentarer: