10 november 2010

Maki gästbloggar

Hej, jag heter Maki. Shit va ljust det blev. Jag trodde jag stängde av blixten.

















Just nu bor jag hos min mattes föräldrar i ett stort hus. En av mina favoritplatser i huset är det här fönstret. Här kan man se massor med spännande grejer som grannens katt, stora brummande maskiner och massa vita tussar som faller från himlen. De är kalla att gå på. (Jag har smitit ut några gånger när matte är på jobbet, och hennes föräldrar "passar" mig.)

















Det här är ett bra gömställe. Det är även bland kläderna matte har hängt en påse med godis. Har dock inte fått tag på den än.

















Här bland skorna kan man gömma sig och vänta på att dörren ska öppnas.

















Den här är jätteskön att sova på.






















Mitt vattenhål. Matte pratar hela tiden om att jag måste dricka mycket vatten. Hon fyller på och fyller på, så jag...ja, jag dricker. Och kissar.

















Det här är matte. Hon är alltid snäll och tycker väldigt mycket om mig. Men hon kramas lite för mycket. Alltså vi snackar 20-30 gånger om dagen. Men hon är ensam så jag låter henne göra det.

















Det här är mattes mamma. Vi busar varje kväll. Hon är rolig.

















Här i köket kan man få massa godsaker, om man jamar tillräckligt högt. Och ibland ramlar det ner saker på golvet. 
- Matte! Tar du en bild på mig!?
















- Åååh, va spännande det ser ut! Kan du inte släppa ner mig?
- Pust. Det är jobbigt att gästblogga. ZZzzzzz...

1 kommentar: